Wednesday, November 27, 2019

سنت کاوسیع تصور


سنت کاوسیع تصور

                                                                                                                               مسلم تمدن میں ”سنتِ نبویؑ“ کے تصور کوبہت عملی اہمیت حاصل ہے۔ سنت کے عنوان سے مسلمانوں میں کوئی بھی بات باآسانی رواج پاجاتی ہے۔آج کے جدید دورمیں اسلام کوایک زندہ تہذیب کے طورپر قائم رکھنے کیلئے ضروری ہے کہ سنت کے روایتی تصور میں وسعت لائی جائے۔بدقسمتی سے بہت سی سنتوں کے حوالے سے مسلمانوں میں بہت وقتی ،مقامی اورمحدود تصورات راسخ ہیں۔

                                                                                                                        مثال کے طورپر عام تصور کےمطابق کھجور سے روزہ افطار کرنا سنت ہے۔ یہ ایک محدود جغرافیائی تصور ہے۔ وسیع نظری کے تحت اصل سنت یہ قرار پانی چاہیئے تھی کہ ”کسی ایسے علاقائی میوے سے روزہ افطار کرنا مستحب ہے جو عام وخاص کو ارزانی وفراوانی کے ساتھ دستیاب ہو۔“ اس سنت کے تحت پھر جس طرح عربوں کیلئے کھجور سے روزہ افطار کرنا باعثِ ثواب ہے ، اسی طرح پنجابیوں کیلئے بیروں، بلوچیوں کیلئے خوبانی، جاپانیوں کیلئے املوک(جاپانی پھل) ، آسٹریلویوں کیلئے اسٹرابیری ، وغیرہ سے روزہ افطار کرنا مسنون ہوتا۔سنت کے اس محدود تصور سے یہ ہوتاہے کہ جہاں کھجور دستیاب نہیں ہوتی ، وہاں کثیر زرِ مبادلہ خرچ کرکے کھجور درآمد کی جاتی ہے اوررمضان میں غریبوں پر کافی مالی بوجھ پڑجاتاہے۔

                                                                                                                                              اسی طرح ایک اورروایتی سنت مسواک ہے جس کے مطابق دانتوں کی صفائی کیلئے لازمی طورپر لکڑی کی ڈنڈی ہی ہونی چاہیئے، حالانکہ اصل سنت یوں سمجھی جانی چاہیئے تھی کہ ”منہ اوردانتوں کی باقاعدہ صفائی مسنون ہے۔“ پھر اس سنت کے تحت کوئی بھی ذریعہ مثلاً مسواک، ٹوتھ برش، ماؤتھ واش،وغیرہ اختیار کیا جاسکتاتھا اورمسلم ذہن ان جدید طریقوں کے حوالے سے متذبذب نہ ہوتا کیونکہ اصل سنت مسواک نہیں بلکہ دانتوں کی صفائی ہوتی ۔

                                                                                                                   اسی طرح سرمہ لگانانہیں ، بلکہ آنکھوں کی صفائی کوسنت بتایا جانا چاہیئے تھا، اس کے بعد آئی ڈراپس کا استعمال بھی اسی طرح باعثِ ثواب خیال کیا جاتا جس طرح کہ سرمہ کالگانا کیا جاتاہے۔ اب وقت کے ساتھ مسلم سماج میں سرمہ متروک ہوجانے سے آنکھوں کی صفائی بھی رہ گئی ہے۔

                                                                                                 اسی طرح پگڑی یا عمامہ باندھنا نہیں بلکہ سر کوگردوغبار سے بچانا سنت ہونا چاہیئے تھا، پھر اس سنت کانتیجہ یہ ہوتاکہ مسلمانوں میں ماحول کو صاف ستھرابنانے کارجحان پیداہوتا اوروہ اپنے شہروں میں پختہ سڑکوں اورسرسبز میدانوں کااہتمام کرتے۔

**************************

No comments:

Post a Comment